Viimeisimmät artikkelit

Nykyään blogin pitäminen ei ole pelkästään ammattibloggaajien tai harrastajien toimintaa, vaan myös lukuisat yritykset pitävät omaa blogia verkkosivujensa yhteydessä. Yritysblogeista on tullut osa kokonaisvaltaista markkinointisuunnitelmaa. Blogin tehtävänä on paitsi luoda myyntiä myös toimia osana asiakaspalvelua antamalla lisätietoa tuotteista ja palveluista asiakkaille.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tämä on totta myös markkinoinnissa. Suunnittelemalla saat markkinointityöhösi tehokkuutta, selkeyttä ja tuloksellisuutta. Tavoitteisiin on helpompi päästä, kun tiedät minne olet menossa. Suunnitelmaa ja sen sisältämiä erilaisia mittareita seuraamalla on myös helpompi huomata mikäli markkinointitoimenpiteisiin tarvitaan suunnanmuutoksia tai päivityksiä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Instagramin algoritmien toiminnasta ja julkaisuajankohtien vaikutuksesta julkaisun näkyvyyteen on tehty paljon tutkimusta. Algoritmit kuitenkin vaihtelevat tasaisin väliajoin, joten mitään pysyvää sääntöä niiden osalta on turha antaa.

Liikkuva kuva on tätä päivää, ja varsinkin sosiaalisessa mediassa sen käyttö on yleistä. Jopa lyhyetkin videopätkät tuovat tuotteesi paremmin esille ja tehostavat viestiäsi asiakkaille. Kuvaat sitten kännykälläsi päivitystä someen tai kameralla videota kotisivuillesi tai vaikka Youtube-kanavallesi, tässä on muutama vinkki, mitä kannattaa ottaa huomioon laadukkaan videon toteutuksessa.

Verkkosivut ovat yleinen tapa kertoa asiakkaalle, miten kannattaa ottaa yhteyttä palveluihin, tuotteisiin tai muuhun yrityksen toimintaan liittyen. Mutta kun yhteydenottoja alkaa tulla, mistä voi tietää, kuinka suuri osa niistä on tullut verkkosivujen kautta. Vastaus: luomalla konversio, joka mittaa verkkosivuiltasi tulevia puhelinsoittoja. Siihen tarvitset seuraavat: