Kuke Hack -vinkkisarja osa 7 – Ota yritysblogi osaksi markkinointiasi

Nykyään blogin pitäminen ei ole pelkästään ammattibloggaajien tai harrastajien toimintaa, vaan myös lukuisat yritykset pitävät omaa blogia verkkosivujensa yhteydessä. Yritysblogeista on tullut osa kokonaisvaltaista markkinointisuunnitelmaa. Blogin tehtävänä on paitsi luoda myyntiä myös toimia osana asiakaspalvelua antamalla lisätietoa tuotteista ja palveluista asiakkaille. Kuke Hacks -vinkkisarjan seitsemännessä osassa annamme sinulle kolme vinkkiä siihen, miten pääset alkuun blogin pitämisessä.

Monella yrityksellä on oma bloginsa, ja vaikka sen ylläpito voi paikoitellen olla työlästä, tarjoaa se myös tiettyjä hyötyjä. Blogin avulla on helppo tuoda esiin omaa asiantuntijuutta ja ammatillista osaamista. Se on helppo väline antaa lukijoille lisätietoa sekä yrityksestä että sen tarjoamista tuotteista ja palveluista. Blogi on loistava kanava luoda luottamusta asiakkaisiin ja houkutella muita kiinnostuneita tutustumaan yritykseesi.

Suunnittele tekstit ja julkaise säännöllisesti

Innokkaimmat seuraajasi oppivat jo odottamaan kirjoituksiasi. Kannattaa siis pitää suhteellisen säännöllinen tahti julkaisemisessa. Tämä tuo hyvän rytmin myös omaan tekemiseesi. Ajankäytöstäsi riippuen voit julkaista tekstin vaikka joka maanantai tai vain kerran kuussa.

Jotta julkaisutahti pitää, kannattaa suunnitella jo etukäteen muutamia tekstejä eteenpäin. Näin tiedät heti mistä kirjoitat, eikä aikaa mene aiheiden keksimiseen. Tässä kohtaa kannattaa myös vilkaista kalenteriin. Mahdolliset sesongit ja juhlapäivät kannattaa ottaa huomioon myös blogiteksteissä, jotta myös blogi tukee mahdollisimman hyvin liiketoimintaasi.

Panosta tekstin rakenteeseen luettavuuden parantamiseksi

Tee teksteistäsi mahdollisimman helposti luettavia otsikoinnin ja kappalejaon avulla. Tekstin idean pitäisi tulla esiin lukijalle nopeasti silmäilemällä. Tämän nopean silmäilyn perusteella lukija tekee päätöksen siitä, perehtyykö hän tekstiisi tarkemmin. Näin ollen tekstin otsikointiin kannattaa panostaa. Pääotsikon lisäksi pilko tekstiä myös väliotsikoiden ja kappalejaon avulla. Otsikointi kannattaa käydä läpi vielä ennen julkaisua.

Blogitekstien on hyvä olla lyhyitä ja ytimekkäitä.

Blogitekstien on hyvä olla lyhyitä ja ytimekkäitä. Nyt on lupa mennä suoraan asiaan ilman liikoja korulauseita. Tämä on erityisen tärkeää, jos tekstiesi tarkoituksena on auttaa lukijaa vastaamalla johonkin lukijaa askarruttavaan kysymykseen.

Luo liikennettä blogiisi somen ja hakukoneen kautta

Blogijulkaisuista kannattaa ottaa kaikki hyöty irti. Ilmoita uudesta julkaisusta myös somekanavissasi seuraajillesi, jotta myös harvemmin sivuillasi käyvät saavat siitä tiedon. Näin luot liikennettä sekä blogiisi että somekanavillesi.

Tekstiä kirjoittaessa kannattaa ottaa huomioon myös hakukoneoptimointi. Mieti, mitkä ovat kirjoittamasi aiheen avainsanat, joiden avulla tekstisi löydetään hakukoneella. Älä kuitenkaan sisällytä näitä tekstiisi väkisin, vaan huomioi tekstin sujuvuus. Lue lisää avainsanojen lisäämisestä Kuken blogista.

Näillä vinkeillä pääset alkuun blogin pitämisessä. Jos kuitenkin kaipaat lisää tukea ja vinkkejä, ota rohkeasti meihin yhteyttä. Kukella autamme sinua mielellämme yritysblogin rakentamisessa sekä kokonaisvaltaisessa sisällöntuotannossa.

Twitter Facebook Instagram

Tagit: