Salon paikallisliikenne uudistui laajasti syksyllä 2019 ja sai uudistuksen yhteydessä nimekseen Paikku. Paikku on järkevästi toimiva paikallisliikenteen kokonaisuus, joka tarjoaa joustavan mahdollisuuden liikkua julkisilla Salon alueella. Se on osa luonnikasta arkea.

Paikku ei kuitenkaan syntynyt tyhjästä, vaan Kuken suunnittelun ja konseptoinnin tuloksena, Salon kaupunkia kuunnellen.

“Brändiuudistuksen tarkoituksena oli vahvistaa yhteyttä kaupunkilaisiin, asiakkaisiin, yhteistyökumppaneihin ja sidosryhmiin. Tavoitteena oli löytää tunnistettava uusi ilme, joka jäisi mieliin ja lisäisi tunnettuutta myös Salon seudun ulkopuolella. Siinä onnistuttiin”, kertoo Assi Honkala.

Brändin ydin on Paikun tunnus. Sydämen muotoinen logo kertoo yhteisöllisyydestä ja dynaamisesta liikkeestä paikasta toiseen. Ekologisuus tulee ilmi Paikun vihreän värin herättämissä mielikuvissa.

Paikku-ilmeen ja -logon oheen tuotettiin grafiikkaa ja valokuvia, joilla kuvitettiin Salon monipuolista ympäristöä ja vuorovaikutuksessa eläviä ihmisiä. Kuvastoa on käytetty ilmoituksissa, valotauluissa, verkko- ja painoaineistoissa sekä Salon kaupungin viestintäkanavien kampanjoissa.

 

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tilaa uutiskirje