Uusi brändi ja markkinoinnin työkalupakki kasvavalle sopimusvalmistajalle
Salolainen sopimusvalmistaja Manutec Oy on kokenut viime vuosina nopeaa kasvua. Vauhtiin on vastattu markkinointitoimilla sekä kokonaan uudella brändillä. Työn tuloksena Manutec on saanut persoonallisen brändihahmon ja markkinointiviestintää eri kanaviin. Yhteistyö jatkuu jatkuvan kumppanuuden mallilla.
Sopimusvalmistaja Manutec Oy:n tarinaa on leimannut kasvu alusta asti. Yritys on moninkertaistunut liikevaihtonsa perustamisvuodesta 2016 lähtien, ja nyt salolaisfirma takoo seitsennumeroisia lukuja. Vuonna 2021 Kauppalehti noteerasi Manutecin kuuluvan Suomen nopeimmin kasvavien yritysten joukkoon.
Voimakasta kasvua on seurannut tarve vastata asiakkaiden vaatimuksiin ja uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin. Sitä varten oli luotava brändi, joka erottuisi kilpailijoista ja jäisi mieleen asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden keskuudessa.

Oma brändi ja hahmo – tunnistettavuutta kaikissa kanavissa
Kuken kanssa yhteistyössä toteutettu kokonaisvaltainen brändiuudistus vastasi tähän tarpeeseen.
Loimme Manutecille paitsi uuden brändi-ilmeen myös oman ja tunnistettavan Manu-hahmon. Hahmo toimii brändin kasvoina ja persoonallisena elementtinä Manutecin viestinnässä.
Manu-hahmo tuo brändin esille markkinoinnissa kautta linjan: artikkelien kuvituksissa, somepostauksissa sekä messuosastoilla, joissa se toimii yrityksen brändilähettiläänä.
Yritysvideo – liiketoiminta eläväksi kuviksi
Tuotimme Manutecille myös oman yritysvideon. Se kuvaa sopimusvalmistuksen toimintaprosesseja ymmärrettävällä ja helposti lähestyttävällä tavalla.
Videota on käytetty messuilla ja eri markkinointikanavissa. Se on saanut positiivista palautetta siitä, miten se havainnollistaa yrityksen palvelut ja niistä saatavan lisäarvon selkeästi.
Sitouttavia sisältöjä – verkkosivut ja sosiaalinen media tukemassa kasvua
Osana yhteistyötä Kuke on vastannut myös Manutecin verkkosivujen ja some-kanavien sisällöntuotannosta.
Verkkosivut suunniteltiin selkeiksi ja hakukoneystävällisiksi. Sivuille tuotetut artikkelit viestivät uutisista Manutecin alalta, kuvitukset puolestaan vahvistavat brändin johdonmukaisuutta kanavaan katsomatta.
LinkedInissä viestimme Manutecin puolesta säännöllisesti artikkeleista ja alan uutisista. Kerromme myös Manutecin palveluista ja nostamme esiin henkilöstöä. Tämä strateginen viestintä on auttanut Manutecia kasvattamaan tunnettuuttaan sekä houkuttelemaan uusia asiakkaita.
“Olemme koko yhteisen matkan aikana kasvattaneet liikevaihtoa huomattavasti. Ja uskon vahvasti, että yhteistyöllämme on ollut siihen iso osuus. Yrityksemme on saanut huomiota isoiltakin yrityksiltä juuri nettisivujen, logon, somen ja ilman muuta myös videon kautta."
– Kirsi Junnilainen, Manutecin toimitusjohtaja
Kasvun mahdollistava kumppanuus
Yhteistyöstä Manutecin kanssa odotettiin alusta pitäen pitkäjänteistä. Siksi viestintä- ja markkinointiyhteistyön pohjaksi sopi Kuken kumppanuusmalli. Sen ansiosta Manutec on voinut keskittyä ydintoimintoihinsa, samalla kun Kuke huolehtii suunnitelmallisesti markkinoinnin tarpeista ja aikatauluista. Kumppanuusmallin sisältö räätälöitiin asiakkaan tarpeita ja tavoitteita vastaavaksi, yhdessä asiakkaan kanssa keskustellen.
Lue lisää jatkuvan kumppanuuden mallistamme!

