Kun itselleen tekee, niin kannattaa tehdä hyvin. Sama koskee sisällöntuotantoa. “Silloin tällöin” ei kasvata liidejä tai sitouta asiakkaita. Sisältöstrategialla tuot järjestystä markkinointiisi.
Sisältöstrategia vahvistaa liiketoimintaasi
Sisältöstrategia on digitaalisen markkinoinnin perusta. Se on toimintasuunnitelma, jolla määritellään sisältöjen tavoitteet niin että ne samalla tukevat myös liiketoiminnan kokonaisstrategiaa. Hyvän sisältöstrategian tulee siis paitsi tukea liiketoimintaa ja brändiä, myös tehdä ne näkyviksi.
Sisältöstrategian avulla kohdistetaan oikeita viestejä oikeille kohderyhmille oikeaan aikaan. Siinä määritellään pitkäjänteisesti kohderyhmät tai ostajapersoonat. Tavoitteena on ohjata asiakkaat yrityksen palveluiden ja tuotteiden äärelle ostajapersoonakohtaisia sisältöpolkuja pitkin niin että se lopulta johtaa ostopäätökseen.
Sisältöpolku vie asiakasta eteenpäin, antaa tietoa tuotteista ja palveluista ja aktivoi asiakasta. Tavoitteena on löytää sekä sosiaalisesta mediasta että yrityksen verkkosivuilta sellaiset asiakaskohtaamispisteet, jotka vahvistavat liiketoimintaa.
Laadimme sinulle sisältöstrategian, jonka avulla voit tehostaa sisältösuunnittelua, helpottaa tavoitteiden saavuttamista sekä saada enemmän laadukkaita liidejä. Sisältöstrategia voi olla kampanjakohtainen tai se voi kohdistua yrityksen laajempaan liiketoimintaan. Sinä olet edelleen liiketoimintasi asiantuntija, mutta me tarjoamme ulkopuolista näkökulmaa, jonka avulla saamme nostettua kriittiset kohdat esiin.