Konseptointi ja luova suunnittelu

Menestyksekäs markkinointi perustuu asiakkaan tarpeisiin, luoviin ratkaisuihin ja niiden yhtenäiseen toteutukseen – konseptointiin. Kukella konseptointi kulkee mukana kaikkialle. Sen avulla varmistamme, että brändisi säilyy yhdenmukaisena kanavasta toiseen.

Konseptointi ja luova suunnittelu – markkinointisi ydin

Markkinointi ei synny tyhjästä. Se vaatii suunnittelua, kohderyhmän tuntemusta sekä luovaa toteutusta. Konseptointi tuo ne kaikki yhteen.

Konseptointi lähtee tarpeiden ja tavoitteiden määrittelystä. Kun ne tunnetaan, voidaan lähteä tavoittelemaan tuloksia. Samalla konseptointi ja luova suunnittelu kiteyttävät markkinoitavan viestin. Valmis konsepti kertoo, että kyseessä on juuri sinun brändi tai tuote.

Oli kyse sitten somekampanjasta, yritysvideosta tai radiomainoksesta, konsepti heijastaa kaikkea mitä yrityksesi on. Siksi se on syytä toteuttaa huolella ja pitkällä tähtäimellä.

Kukella konseptoinnin ja luovan suunnittelun keinovalikoima on laaja. Tuotamme kuva- ja tekstisisällöt verkkosivuille ja muihin orgaanisiin kanaviin. Tehostamme näkyvyyttä monikanavaisella maksetulla mainonnalla ja laadimme sisältöihin konseptin mukaisen visuaalisen ilmeen. Voimme herättää konseptin eloon video- ja äänituotannon avulla. Mitkä välineet valitaankin, konseptointi tuo palvelusi ja tuotteesi asiakkaiden ulottuville.

Valmis konsepti edistää markkinoinnin perustavoitteita

Kaikki alkaa pohjatyöstä. Aluksi selvitämme asiakkaan tavoitteet, resurssit ja kohderyhmät. Strategian valintaan vaikuttavat myös kilpailijat ja alan erityispiirteet. Aloituspalaverissa määritellään myös tekijät, joita halutaan välttää. Tärkeintä on, että valitut toimet voidaan toteuttaa johdonmukaisesti eri kanavissa, yhtenäistä laatua vaalien.

Konseptoinnin hyödyt ovat ilmeiset. Kun markkinointitoimet ja sisällöt on mietitty etukäteen, seuraavat toimenpiteet ennalta määrättyä konseptia. Tämä säästää aikaa eri työvaiheissa, jolloin voidaan välttyä lisäkuluilta.

Valmiin konseptin tuella markkinointiin saadaan myös toistoa. Se edistää markkinoinnin perustavoitteita: brändin tunnettuuden ja tunnistettavuuden lisäämistä, ostopäätösten ennakointia ja myyntiä.

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tilaa uutiskirje