Salolainen sopimusvalmistaja Manutec Oy on kokenut viime vuosina nopeaa kasvua. Vauhtiin on vastattu markkinointitoimilla sekä kokonaan uudella brändillä. Muutoksen toteuttamiseksi yritys kääntyi alkuvuodesta 2021 Kuken puoleen.
Keskeinen markkinoinnin lähtöpaikka oli kotisivut. Niiden oli oltava selkeät, nopeat ja hakukonelöydettävät. Brändityö lähti niin ikään yrityksen toiveista, ja kasvun vaatimuksiin vastattiin graafisella suunnittelulla ja videotuotannolla.
“Tavoitteenamme on ollut profiloitua näkyvämmin ammattitaitoiseksi sopimusvalmistajaksi, ja sitä varten olemme tehneet töitä brändimme eteen. Kuke on ollut vahvasti mukana brändäyksen ensiaskelissa. He ymmärsivät heti markkinoinnin hengen ja saivat kiinni uuden brändimme merkityksestä ja tärkeydestä. Keskeistä on, että Kuke myös osannut tuottaa muutoksen näkyviksi”, kertoo Manutecin liiketoimintajohtaja Kirsi Junnilainen.
Kuken Manutecille tarjoamat konkreettiset toimet näkyvät Junnilaisen mukaan erityisesti Kuken tuottamalla yritysvideolla.
“Nyt tarinamme on ikään kuin herännyt henkiin, ja näen sen varsinkin videossa. Se kuvastaa niin hyvin meitä ja tapaamme tehdä liiketoimintaamme.”
Junnilainen kertoo, että uudistuksilla yrityksen on helpompi myös tavoitella kansainvälistä näkyvyyttä. Kukelta tullut markkinointiapu on ollut tärkeä osa Manutecin kasvua.
“Olemme koko yhteisen matkan aikana kasvattaneet liikevaihtoa huomattavasti, ja uskon vahvasti että yhteistyöllämme on ollut siihen iso osuus. Yrityksemme on saanut huomiota isoiltakin yrityksiltä juuri nettisivujen, logon ja ilman muuta myös videon kautta. Yksin emme tähän olisi missään nimessä pystyneet”, Junnilainen toteaa.