Markkinointisuunnitelmasta saat tukea ja tehokkuutta yrityksesi markkinointityöhön

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tämä on totta myös markkinoinnissa. Suunnittelemalla saat markkinointityöhösi tehokkuutta, selkeyttä ja tuloksellisuutta. Tavoitteisiin on helpompi päästä, kun tiedät minne olet menossa. Suunnitelmaa ja sen sisältämiä erilaisia mittareita seuraamalla on myös helpompi huomata mikäli markkinointitoimenpiteisiin tarvitaan suunnanmuutoksia tai päivityksiä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Markkinointisuunnitelma on oiva työväline toteuttaa markkinointistrategiaa. Siinä kootaan yhteen koko vuoden keskeisimmät markkinointikokonaisuudet, mitä milloinkin tehdään ja missä kanavissa. Suunnitelman pohjalta voit tehdä myös tarkemmat kuukausi- ja viikkosuunnitelmat. Suunnitelma tukee myös markkinoinnin budjetointia, deadline-suunnittelua sekä sisäisten ja ulkoisten markkinointitoimenpiteiden jaottelua. Samalla varmistat myös sen, että markkinoinnin sisällön laatu ja viesti pysyy yhtenäisenä ja tukee kokonaisuudessaan yrityksesi brändiä.

Markkinointisuunnitelmaan on hyvä merkitä vuoden tavoitteet ja niiden saavuttamiseen liittyvät mittarit.

Markkinointisuunnitelmaan on hyvä merkitä vuoden tavoitteet ja niiden saavuttamiseen liittyvät mittarit. Valittavana on myös kohderyhmät ja markkinointikanavat, sisällöntuotannon fokus ja ydinsanoma sekä budjetti ja tulosten seuranta. Suunnitelman tulisi näyttää kaikki markkinoinnin ja myynnin kannalta tärkeät vuosittaiset tapahtumat ja sesongit, jotta niihin osataan varautua ajoissa.

Olemme Kukella laatineet oman markkinointisuunnitelmapohjan, jonka haluamme jakaa myös sinulle. Sen pohjalta voit lähteä suunnittelemaan omia markkinointitoimenpiteitäsi taas vuodeksi eteenpäin. Lataa markkinointisuunnitelmapohja alta ja liity uutiskirjeemme tilaajaksi. Näin saat joka kuukausi vinkkejä markkinointiin. Voit poistua listalta koska vain.

Twitter Facebook Instagram

Lataa markkinointisuunnitelma