Viimeisimmät artikkelit

Selvitä toimivimmat hakusanasi Google Ads -raportointityökalulla

Google Adsin raportointityökalu tarjoaa valtavan määrän kampanjoitasi koskevia tietoja, joita yhdistelemällä saat rahanarvoisia vinkkejä mainostesi optimointiin. Tässä yksi esimerkki, ajastetaan viikottainen raportti joka kertoo avainsanojesi toimivuuden. 

Google Ads ja Google Analytics -tilit kannattaa liittää toisiinsa, kuten Ads kampanjaa hallitessa auliiisti kehottaa. Luettelen syitä miksi näin kannattaa toimia tämän viestin lopussa. Ensin itse asiaan: 

1 Varmista että Ads ja Analytics ovat käytössä samalla käyttäjätunnuksella

Jos ei ole, luo vaikka Analyticsiin käyttäjäksi sama mitä käytit Adsin asentamisessa. 

Oikeat avainsanat eivät yksin tuo näkyvyyttä Googlen tekstimainoksille. Kun Googlen mainoshuutokaupassa ratkaistaan, mitkä mainokset saavat näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa, vaikuttaa myös hintatarjous eli bid mainoksen sijoitukseen. Google Ads tarjoaa mainostajalle erilaisia hintatarjousstrategioita, jotka vaikuttavat kampanjoiden toimivuuteen ja sitä kautta mainosten tuottavuuteen. 

Google tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia verkkomainostajalle. Google Ads -tilin kautta voit tavoittaa yrityksestäsi kiinnostuneita asiakkaita hakumainoksilla, display-mainoksilla ja videomainoksilla. Minkä tahansa kampanjatyypin oletkin valinnut, on Google Ads -tilin perustamisen jälkeen hyvä kiinnittää huomiota avainsanoihin (keywords). 

Digiaikana kaikki ovat kirjoittajia. Avoin verkkoympäristö kutsuu tuottamaan, julkaisemaan ja jakamaan tekstejä eri alustoilla. Kun tekstisisältöjä tuotetaan muille kuin itselle, muuttuu kirjoittaminen ajattelemiseksi, kuuntelemiseksi ja ongelmanratkaisuksi – tekstisuunnittelijan työksi.